Wat kan beter op mijn website?

  • Welke informatie plaats je op de homepagina?
    Is het tijd voor een nieuwe lay-out, zouden andere kleuren beter converteren, moet ik duidelijkere knoppen gebruiken?
    Zijn de teksten op mijn website geschikt voor de vluchtige internet bezoeker?

    Wat Ithaca Marketing voor u kan doen:

    1. Usability Analyse

    Door het uitvoeren van een Usability Analyse zal beter inzicht worden gekregen in het gebruik van uw website. Op basis van data uit bezoekersgedrag kan vaak al de vinger op de zere plek worden gelegd waarna vervolgens gekeken kan worden wat er fout gaat en wat er beter kan.

    2. Conversie Analyse & Funnel

    Alles op uw website kan bijdragen en afdoen aan de online conversie. Zo kan het zijn dat het verschuiven van een iDeal logo naar de header van uw website conversie met 2% doet toenemen, het zou echter ook negatief

    kunnen werken. De enige manier om hierachter te komen is dit te testen. Voordat er echter getest kan worden zullen er analyses en hypotheses gemaakt moeten worden met een specifieke aanpak van wat er getest gaat worden en waarom. Op dit vlak betaalt de jarenlange ervaring met gebruikers zich goed uit.

    3. A/B Testen

    Zoals gezegd dienen veranderingen te worden getest om te bepalen of er verbeteringen zijn waar te nemen op uw website. Met software als Visual Website Optimizer of Google Website Optimizer kan erg goed wordenbijgehouden wat de resultaten van een test zijn.