In 4 Stappen meer Likes op Facebook
  • Zoals Heineken eind vorig jaar al liet weten: ‘het gaat om de vrienden van onze Facebook Fans’. Hoe meer likes bedrijven op hun Facebookpagina hebben, hoe meer mensen ze kunnen bereiken. Dus de ruim 7 miljoen likes die Heineken heeft stelt het bedrijf in staat in theorie 1,4 miljard vrienden te bereiken (overlap niet meegerekend). Op deze manier is elke extra like of fan op Facebook dus eigenlijk zo’n 200 likes waard.

    Één van de belangrijkste stappen in de Facebook optimalisatie was tot voor kort het instellen van een goede landingspagina. Dit is echter met de nieuwe timeline van Facebook niet meer mogelijk. Volg deze 4 stappen om toch het aantal likes op je Facebook pagina te verhogen.

    Stap 1: Entertainment

    Facebook is géén linkedIN, het is een sociaal netwerk waar gebruikers veel op zoek zijn naar vermaak. Het is niet voor niets dat de social games van Zynga enorm populair zijn. Houd je Facebook pagina daarom ook als bedrijf leuk en niet zozeer 100% zakelijk. Wanneer er teveel promotieberichten geplaatst worden zul je zien dat het aantal mensen dat je gaat ‘ontvrienden’ oftewel het aantal mensen dat ‘ik-vind-dit-niet-meer-leuk’ zal klikken enorm gaat toenemen. Wanneer je dit in de statistieken van je Facebook pagina ziet is het tijd je posts aan te passen.

    Stap 2: Afbeeldingen

    Facebook is een snel en visueel medium. Hoewel video natuurlijk ook erg aansluit bij Facebook zijn afbeeldingen toch sneller te herkennen. Houd er goed rekening mee dat de timeline van Facebook gebruikers overvol zit en mensen snel posts en updates scannen. Video’s vereisen een extra actie, het klikken op play, en laten niet altijd gelijk zien waar het over gaat. Om zoveel mogelijk reacties te krijgen op afbeeldingen zijn humor en eenvoud belangrijke factoren. Houd het simpel en grappig werkt bij erg veel doelgroepen.

    Stap 3: Like Box

    Hoewel een Facebook pagina vaak gebruikt wordt om verkeer door te sturen naar de website kan dit andersom ook veel opleveren. Behalve like buttons raad ik vooral aan de Like-Box op je website te plaatsen.  In deze like-box zien je website bezoekers een aantal foto’s van mensen die je website reeds liken, het aantal likes dat je facebook pagina heeft en kunnen ze met één klik zelf ook fan worden. Ga naar de developers pagina voor de plugins.

    Stap 4: Adverteren

    Uiteindelijk is adverteren de beste oplossing om veel verkeer naar je facebook pagina te krijgen. Zeker in de beginfase wanneer je nog onder de 1.000 likes zit is adverteren op Facebook erg nuttig. Hiermee breng je allereerst de pagina over een drempel van fans, dit betekent dat er wat meer interactiviteit op je pagina zal ontstaan. Tevens geef je je bedrijf een stukje autoriteit door enkele duizenden fans te tonen. Dit zal ook in de Like Box worden weergegeven en geeft daarmee vertrouwen aan nieuwe klanten.

    Met deze eerste stappen zul je snel verbetering zien en kun je rekenen op meer likes. Ben je op zoek naar mogelijkheden om Facebook promotie en Facebook adverteren uit te besteden neem dan contact met mij op voor advies op maat.

    Hoe kan ik helpen?

    Facebook advertentie campagnes kunnen geheel of gedeeltelijk worden uitbesteed aan Ithaca Internet Marketing. Hiermee haalt u direct een stukje ervaring op het gebied van Facebook promotie in huis. Tevens hebben wij een direct contactpersoon bij Facebook om snel over campagnes te kunnen overleggen. Over het algemeen gaan nieuwe campagnes bij Ithaca binnen 1 week al live en zult u direct profiteren van nieuw verkeer.

    Case: van 200 naar 4.200 fans in 4 maanden

    In een recente opdracht zijn we voor het bedrijf GoldenDeals aan de slag gegaan met enkele Facebook campagnes. Goldendeals is een dagaanbiedingen website met op het moment van aanvangen 200 Facebook vrienden. In deze advertentie campagne zijn specifieke advertenties per dagaanbieding en bijpassende doelgroep gemaakt. Hiermee is uiteindelijk in 4 maanden het aantal Facebook vrienden gegroeid van 200 naar 4.200 fans.

    Ervaring met Facebook Ads
    Direct contactpersoon bij Facebook
    Advies op maat
    Snel uw advertentie live!

    Neem contact op via +31(0)70-7857935 of mail mij op luuk@ithacamarketing.nl om de mogelijkheden te bespreken!

    Luuk Noordhoff

    Luuk Noordhoff is 11 jaar actief in Internet Marketing en sinds 2008 eigenaar van Ithaca Internet Marketing. Hij specialiseert zich in zoekmachine optimalisatie en gericht online adverteren.

    Meer Artikelen - Website