Social Media

  •  

    • 80% van bedrijven gebruikt LinkedIn voor recruitment
    • Facebook heeft meer dan 1 miljard gebruikers (>7 miljoen in NL)
    • Twitter wordt voor 80% gebruikt op mobiele telefoons
    • Boston College is gestopt met email…

    Social Media 2013

    Het buzz woord in internet marketing is uiteraard nog steeds Social Media. Facebook, Twitter, Linkedin en nu ook Google Plus bereiken honderden miljoen mensen en daarom willen adverteerders er uiteraard bovenop zitten.  In tegenstelling tot de advertenties in Google zijn gebruikers in deze netwerken vaker totaal niet op zoek naar een product of dienst, de reclames zijn dus in hogere mate een interruptie. Hiermee dient goed rekening te worden gehouden voordat een social media strategie wordt opgezet.

    Wat wij doen:

    1. Social Media Strategie
    Wat te vaak ontbreekt is een goed passend doel in de social media strategie. Het doel dient niet altijd te zijn, producten verkopen of diensten aanprijzen. Het doel kan wat kleiner te zijn en dichter bij de gebruikers/klanten te staan zoals bijvoorbeeld; volgen wat de klanten bezighoudt, klachten van de klanten verwerken, klanten binden door middel van spelletjes/quizen etc. De enkele succesverhalen die de Social Media marketing tot op heden kent bieden daadwerkelijk iets leuks/grappigs/nuttigs aan via social media.

    1. Doel Bepalen (welk probleem lost Social Media op?)
    2. Bijpassend Social Media format kiezen (Hoge mate van interactiviteit of juist hoge fun factor?)
    3. Actief beheren
    4. Monitoren (Hoe wordt het gebruikt en door wie?)

    2. Social Media Specialist inhuren?
    Bij Ithaca Internet Marketing kunt u terecht voor uw Social Media vraagstukken. Wij beheren Social Media marketing campagnes en monitoren wat er over uw product gezegd wordt. Neem contact op voor meer informatie over het inhuren van een Social Media Freelancer.


    3. Adverteren op Facebook

    Met 5 miljoen Nederlandse gebruikers is Facebook een erg interessant platform geworden om op te adverteren. In tegenstelling tot Google Adwords kan er in Facebook gericht op doelgroepen een advertentiecampagne worden opgezet. Er wordt per klik betaald wat zorgt voor een eerlijk en beheersbaar proces. De meeste tijd gaat zitten in het testen van verschillende advertenties op diverse doelgroepen. Ook is het van groot belang goed te kijken of de Facebook gebruikers direct naar het verkoop kanaal verwezen moeten worden of eerst naar een Facebook pagina over het bedrijf/product of dienst. Ithaca neemt het adverteren op Facebook voor u in handen en zal maandelijks over het verkeer rapporteren. Meer lezen over Adverteren op Facebook.

    4. Adverteren op LinkedIn

    De netwerk site LinkedIn biedt sinds 2010 de mogelijkheid om te adverteren. LinkedIn maakt hiervoor gebruik van DirectAds, een eenvoudig advertentiebeheer programma. Tot nu toe zijn onze ervaringen dat de kosten een stuk hoger liggen dan bijvoorbeeld bij Adwords en Facebook, bedragen van $2,00 per klik zijn geen uitzondering. Echter afhankelijk van de doelgroep die bereikt dient te worden kan het erg winstgevend zijn aangezien LinkedIn natuurlijk het platform voor de werkende professionals is in Nederland en ook wereldwijd.