Adwords coupon levert niets op?
  • €50 Adwords CouponIn veel tijdschriften zoals ondernemersbladen, KVK blaadjes en meer vind je tegenwoordig een Adwords coupon met €50,- gratis Google Adwords tegoed. Ondernemers en ZZP’ers die dit tegoed inzetten behalen echter vaak weinig resultaat en raken zo onterecht teleurgesteld in adverteren met Google Adwords.

    Wat kun je nu doen om zo goed mogelijk gebruik te maken van deze Google Adwords Coupon, hier enkele handvaten.

    Gebruik de Adwords Verkeerschatter (Traffic Estimator)

    Je kunt de Adwords Verkeerschatter (te vinden onder de Adwords Hulpprogramma’s) gebruiken om een inschatting te maken van hoeveel zoekverkeer een budget je gaat opleveren. Zit je bijvoorbeeld in een markt als leningen waar de klikprijs wel €2,- kan zijn dan zie je dus al snel dat €50,- je maximaal 25 bezoekers op gaat leveren. Het is erg lastig een resultaat te meten over 25 bezoekers.

    Bepaal een Budget

    Laat je niet beperken door de €50,-. Wanneer Google je dit budget gratis geeft en je doet daar zelf nog €50,- of €100,- bij heb je nog steeds een flinke korting. Op deze manier zorg je er wel voor dat je ervaring met Adwords iets reëler wordt, zo kun je vervolgens meer onderbouwd ervaren hoe Adwords voor deze specifieke business werkt.

    Wees Realistisch

    Een conversie op een webshop van 1% wordt vaak als erg goed gezien. Verwacht dus ook met 100 bezoekers via Google Adwords géén wonderen. Zeker als het de eerste keer is en je eigenlijk de Adwords account gehaast en halfslachtig hebt ingesteld.

    Indien je al wel veel organisch bezoek uit Google op je website ontvangt kun je de conversie daarvan gebruiken als benchmark. Converteert je website bijvoorbeeld 2% van alle bezoekers die langskomen? Zo ja, dan doe je het ten eerste erg goed! En ten tweede is de kans dan groot dat Google Adwords ook zeker een winstgevend kanaal is! Andersom, heb je nu al nauwelijks conversies, waarom zou Adwords verkeer hier dan opeens voor zorgen? Waarschijnlijk dien je eerst de website te verbeteren.

    Luuk Noordhoff

    Luuk Noordhoff is 11 jaar actief in Internet Marketing en sinds 2008 eigenaar van Ithaca Internet Marketing. Hij specialiseert zich in zoekmachine optimalisatie en gericht online adverteren.

    Meer Artikelen - Website